ósemkowe sensacje

Edukacyjne atrakcje kielecczyzny dla Ósemkowych podróżników.

15 października dwie najstarsze grupy przedszkolne zgłębiały tajemnice edukacyjnych atrakcji Kielc.  Na początek w swoje progi zaprosili nas edukatorzy z Energetycznego Centrum Nauki.  Tam pod ich okiem uczestniczyliśmy w warsztatach popularnonaukowych zorganizowanych w prawdziwym laboratorium.  Zaspakajaliśmy naszą ciekawość świata poprzez wykonywanie eksperymentów, do których używaliśmy popularnych produktów dostępnych w każdym domu: olej, sodę, płyn do mycia naczyń, ocet. Mali badacze zafascynowani byli efektami samodzielnie wykonywanych doświadczeń.

Następnie zwiedziliśmy interaktywną wystawę pt. ” Energia „. 28 urządzeń dostępnych dla dzieci pozwoliły zrozumieć funkcjonowanie różnych form energii.  Z dużą cierpliwością tankowaliśmy fiata 126p, uruchamialiśmy pompy tłokowe i elektrownie wiatraczne.

Po wizycie w centrum przyszedł czas na zasłużony posiłek, który zjedliśmy pod chmurką na terenie parku edukacyjnego. W Centrum Geodeukacji zwiedziliśmy stałą wystawę przestrzenną opisującą przeszłość geologiczną Gór Świętokrzyskich oraz podróżowaliśmy w kapsule czasu. Podczas fascynującej ?Podróży do wnętrza Ziemi? obejrzeliśmy w skrócie dzieje naszej planety. Nie tylko sens nas zachwycił, ruszające fotele w czasie projekcji filmu, spryskująca nas woda, zapach dymu i kurzu wulkanicznego wpłynęły dodatkowo na efekt odbioru. Pełni wrażeń wróciliśmy bezpiecznie i szczęśliwie do przedszkola.

Święto drzewa w Ósemce

To już kolejna edycja ogólnopolskiej akcji na rzecz przyrody organizowana w naszym przedszkolu.

U nas „Święto drzewa” trwało dwa tygodnie.  Podczas realizacji projektu badawczego zdobywałyśmy z najmłodszymi najważniejsze wiadomości o drzewach. Kierunek poszukiwań wiedzy wyznaczyła siatka pytań, którą opracowała każda z grup. W większości ekspertami wiedzy były dzieci, chętnie dzieliły się zdobytymi wiadomościami z innymi, przynosiły ciekawe albumy przyrodnicze lub samodzielnie przygotowane plansze, kąciki przyrody wzbogaciły się o kolorowe liście, wiele działań przeniesiono do ogrodu przedszkolnego, w którym prowadzono obserwacje przyrodnicze oraz eko-zabawy w terenie. Galerie prac na korytarzach przedszkolnych wypełniły się wizerunkami drzew wykonanymi różnymi technikami przez najmłodszych.

Zwieńczeniem święta była integracyjna impreza plenerowa z udziałem zaproszonego leśnika z Nadleśnictwa Chojnów. W leśnej scenerii odbyło się również włączenie do grona przedszkolaków naszych najmłodszych wychowanków. 50 trzylatków złożyło uroczyste ślubowanie. Każdy z nich został mianowany na Ósemkowego Przedszkolaka, a mistrzem ceremonii, który dzierżył w dłoni złote berło z szyszki był leśnik wraz ze swoim pomocnikiem Szyszunią Monisią.

Święto drzewa to oczywiście ogólnopolska akcja sadzenia drzew. W Przedszkolu nr 8 pojawiło się 10 nowych drzew, które w okresie wiosenno -letnim na pewno stworzą wspaniały parasol chroniący nas przed słońcem. Drzewa zostały posadzone przez otwartych na przedszkolne inicjatywy ojców naszych wychowanków. Serdecznie dziękujemy tatom: Gabrysi, Julka  i Marcela z grupy II, Janka i Zacharego z grupy V oraz Karola z grupy IV.

SPEKTAKULARNY SUKCES „ÓSEMKI” –
Przedszkole nr 8 zdobywcą Wojewódzkiego Certyfikatu
 „Przedszkole Promujące Zdrowie”.

Z ogromną radością i dumą informujemy, że nasza Ósemka w dniu 19 września 2019 roku otrzymała Wojewódzki Certyfikat „Przedszkole Promujące Zdrowie”.
Został on przyznany przez Wojewódzką Kapitułę powołaną z ramienia  Mazowieckiego Kuratora Oświaty .  Wymiar sukcesu jest imponujący, gdyż decyzją Kapituły Certyfikat otrzymało w tym roku tylko 5 placówek z województwa mazowieckiego (jesteśmy jedynym przedszkolem wśród wyróżnionych szkół).  Otrzymanie Certyfikatu jest wyrazem uznania dla wieloletniej, systemowej i planowej pracy placówki zgodnie z ideą Przedszkola Promującego Zdrowie.
Docenienie przez Kapitułę starań całej kadry Przedszkola nr 8 oraz aktywnie współdziałającego środowiska rodzinnego pozwala nam czuć satysfakcję , ale również dopinguje do dalszych starań w zakresie szeroko rozumianej promocji zdrowia.

Przedszkolny koordynator programu
„Przedszkole Promujące Zdrowie”.

XII Mistrzostwa Przedszkoli Gminy Piaseczno w Wieloboju Lekkoatletycznym

Przedszkole nr 8 VICE MISTRZEM wieloboju.

W piątek 27 września 2019 r. reprezentacja naszego przedszkola już po raz dziesiąty wzięła udział w Mistrzostwach gminy Piaseczno w wieloboju sportowym organizowanych dla wszystkich gminnych przedszkoli.

Z grupy IV reprezentowali nas: Oliwka, Rozalka, Amelka, Julka, Marcel, Adrian, Franek, Krzyś, a z grupy III Adam R, Adam W, Zosia P, Basia P, Ula Kuba i Staś. Zawody odbywały się na stadionie lekkoatletycznym w następujących konkurencjach: bieg przez płotki na 50 m, skok w
dal z rozbiegu, rzut oszczepem oraz sztafeta 8×50. Po trzech konkurencjach prowadziliśmy równocześnie z przedszkolem „Bajka”.

O ostatecznym wyniku zdecydował wynik sztafety. Po raz dziesiąty stanęliśmy na podium Mistrzostw. Wróciliśmy z medalami i pucharem, który stanie w
honorowej galerii trofeów przedszkolnych, bogatsi o nowe doświadczenia, pewniejsi siebie, dumni, pełni satysfakcji i wiary w kolejny sukces.

Wszystkim małym sportowcom gratulujemy sukcesu.
Brawo dzieciaki.

Czar Magicznych Ogrodów.

Oczarowało nas nie tylko miejsce, ale i pogoda, swoboda poruszania, odwaga wychowanków.

W dniu 17 września Park Tematyczny Magiczne Ogrody w Janowcu otworzył przed nami swoje podwoje. Spacerowaliśmy spokojnie po zadbanych ukwieconych alejkach, korzystając swobodnie ze wszystkich atrakcji, które tego dnia były tylko dla nas.

Odwiedziliśmy skrzata, który mieszkał w dziupli starego drzewa. Posłuchaliśmy, o czym mruczą Magiczne Wierzby, zwiedziliśmy Zamek Wróżek oraz Marchewkowe Pole, przejechaliśmy się po malowniczym ogrodzie mini kolejką. Prawdziwym wyzwaniem było przejście po moście linowym w Grodzie Krasnoludów, zjazd z wysokiej zjeżdżalni Krasnali oraz spacer ścieżką wiodącej do Smoczej Jamy.

Mogliśmy oglądać, słuchać, wąchać i dotykać wszystkich atrakcji. Przyjechaliśmy pełni wrażeń i doznań estetycznych. Pamiątkowe kadry zdjęć upiększyły przedszkolne galerie.
Mamy nadzieję, że wspomnienia z wycieczki na długo zagoszczą w pamięci naszych wychowanków.

Powitania nadszedł czas.

Serdecznie witamy w nowym roku szkolnym 2019/2020 nasze ósemkowe rodzinki. Jak zawsze czeka nas wiele wrażeń.

Tym razem rok upłynie nam pod hasłem „Nietypowo o sztuce” oraz „Sportowo to zdrowo”.

Będziemy rozwijać się twórczo oraz zadbamy o naszą kondycję.Nie zabraknie wyjazdów do miejsc związanych ze sztuką i sportem.

Na całodniowe wycieczki wybierzemy się do Magicznych Ogrodów, a grupy najstarsze odwiedzą Energetyczne Centrum Nauki w Kielcach.

Wszystkie ósemkowe rodzinki zaprosimy na sportowe zmagania już wiosną na stadion lekkoatletyczny w Piasecznie. Otworzymy też worek niespodzianek podczas obchodów nietypowych dni w przedszkolu. Zapraszamy w ósemkową podróż pełną emocji, wrażeń i nowych doświadczeń.