ósemkowe sensacje

 

ZAPRASZAMY DO WZIĘCIA UDZIAŁU W KONKURSIE!!! 

Od marca ruszamy z naszym nowym grantowym projektem edukacyjnym?Leśne oczko -wielkie centrum obserwacji, badań i doświadczeń?. Pierwszym krokiem będzie stworzenie dobrej koncepcji jego aranżacji. Chcielibyśmy, żeby inspiracja wypłynęła od samych dzieciaków i ich rodzin, stąd pomysł na konkurs plastyczny. Na prace czekamy do 5 kwietnia, a potem przystępujemy do działania, żeby nasze oczko na wiosnę nabrało rumieńców. Mamy nadzieję , że i tym razem nasze Ósemkowe rodziny nie zawiodą. Życzymy wszystkim udanych pomysłów.

 


„WYMOWA NA MEDAL”

Dnia 14.02.2019 r. odbyła się uroczystość wręczenia nagród dzieciom kończącym terapię logopedyczną w naszym przedszkolu. W nagrodę za intensywną pracę, dzieci otrzymały imienne dyplomy oraz złote medale z napisem „Wymowa na medal”. Pani logopeda każdemu gratulowała sukcesów w pięknym mówieniu i zachęcała pozostałe dzieci do systematycznego udziału w zajęciach i dbania o własne wypowiedzi. Wspólnie z panią logopedą liczymy, że na koniec roku również wyłonimy zwycięzców „wymowy na medal”.


SENSOPLASTYKA 

Grupa II miała okazję uczestniczyć z zajęciach Sensoplastyka prowadzonych przez trenera 1 stopnia – Dominikę Górską. Zajęcia spotkały się z dużym entuzjazmem dzieci. W tej wielobarwnej przestrzeni, każde dziecko znalazło pomysł na swoją zabawę (którą mogło w całości samodzielnie zaplanować i przeprowadzić). Czas tworzenia mas plastycznych stał się idealną okazją do zacieśnienia więzi w grupie, budowania relacji oraz zmierzenia się z niełatwa sztuką dochodzenia do kompromisów. Dzieci idealnie odnalazły się w tej aktywności i wykazały dużą kreatywnością w swoim działaniu.


Pierwsza część ferii upłynęła nam przy rewelacyjnym haśle: EKSPERYMENTY. Był to wspaniały czas relaksu i odpoczynku podczas doświadczania… Samodzielnego odkrywania i testowania: ‚co się stanie, gdy…’ Oczywiście wszystkie te aktywności odbywały się pod czujnym okiem Pań ? Potwierdziło się powiedzenie, że ‚ eksperymentowanie to coś, co dzieci lubią najbardziej!


Dyżur wakacyjny

KLAUZULA INFORMACYJNA dyżur letni 2019 ZARZĄDZENIE O DYŻURZE WAKACYJNYM 2019

dyżur letni 2019 karta zapisu  harmonogram dyżurów wakacyjnych 2019


6 lutego 2018 roku, rusza elektroniczny system rekrutacji  do przedszkoli i oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych oraz do klas pierwszych w szkołach podstawowych na rok szkolny 2018/2019.

Szczegółowe informacje tj.: harmonogram, zasady oraz kryteria obowiązujące w tegorocznej rekrutacji zostaną zamieszczone na stronie Portalu Oświatowego Piaseczno http://www.oswiata.piaseczno.eu w zakładce Rekrutacja 2018/2019

Zarządzenie   Harmonogram


ŚWIĄTECZNYCH WSPOMNIEŃ CZAR…

 


Szanowni rodzice

Zdobyliśmy GRANT !

Nasza ósemka odnotowała na swoim koncie swój kolejny sukces, a to za sprawą głosów rodziców oraz sympatyków  przedszkola nr 8. Projekt ekologiczny, autorstwa duetu nauczycieli z grup III i IV „LEŚNE OCZKO- wielkie centrum obserwacji , badań i doświadczeń” zdobył grant na jego realizację w wysokości 3 tys zł.. Wszystkie zaplanowane działania rozpoczną się w marcu, a zakończą 30 czerwca . Bardzo dziękujemy za zaangażowanie, mobilizację, systematyczność, powiększenie kręgu przyjaznych nam osób. Cieszymy się, że mamy grono rodziców na które zawsze możemy liczyć.

Szczęśliwa i wdzięczna kadra.


W poszukiwaniu Mikołajkowych prezentów,

czyli kilka słów o wieczornym spacerze po lesie

Mikołajki to jeden z najmilszych dni w roku niosący ze sobą tajemnicę, oczekiwanie i moc zaskakujących niespodzianek. Co roku na ten wyjątkowy dzień czekają najmłodsi niecierpliwie przerzucając kartki kalendarza. Dorosłym ten dzień kojarzy się głównie z tupotem bosych stópek rozbudzonych nad ranem dzieciaków przemierzających niecierpliwie metraż domu w poszukiwaniu ukrytych przez tajemniczego gościa prezentów. A skoro ten dzień jest ważny dla naszych najmłodszych warto zadbać o jego odpowiednią oprawę  Dla nas nauczycieli  najważniejszy jest nastrój oczekiwania , podsycanie atmosfery tajemniczości  oraz sam moment zaskoczenia. 6 grudnia otrzymaliśmy nietypową przesyłkę z samej Laponii. W kopercie znaleźliśmy list oraz film,z którego dowiedzieliśmy się, że Mikołaj doskonale zna nasze przedszkole, wszystkie dzieciaki oraz personel.  W liście była zapowiedź kolejnej niespodzianki. Mikołaj zaprosił wychowanków na wieczorny spacer po lesie,  w poszukiwaniu pozostawionych dla nich prezentów.  Wybrał idealne miejsce. Nasz leśny ogród z wytyczonymi alejkami spacerowymi, które  krzyżują się ze sobą , tworząc ciekawy leśny labirynt – to przecież idealne miejsce na tajemnicze poszukiwania.  Do tej wyprawy  musieliśmy się solidnie przygotować. Wiadomo, że bez odpowiedniego oświetlenia w ciemnym lesie nie dalibyśmy  rady ich odszukać. Zajęcia przedpołudniowe przyjęły charakter warsztatowy, bowiem starsze grupy przystąpiły  na robieniu lampionów. W przedszkolnym lesie zostały wytyczone trzy ścieżki oznaczone mikołajkowymi znakami. Dla grup najmłodszych trasa ozdobiona była bucikami, dla średniaków ? czerwonymi czapeczkami, a trasa starszaków najdłuższa rękawiczkami. Każda grupa na wieczorny spacer wyruszała o innej godzinie zgodnie ze wskazówkami w liście. Najwcześniej na szlak udały się grupy najmłodsze około 15.10, najpóźniej ? grupy najstarsze. Nauczyciele, dzieci i rodzice z najmłodszych grup zabrały ze sobą samodzielnie wykonane lampiony, które zostały zapalone przed wejściem na trasę. Szliśmy spokojnie zachowując pomiędzy parami bezpieczną odległość. W lesie było cicho . Od czasu do czasu rozlegał się głos dzwoneczka i podekscytowane szepty. Na twarzach dzieci malowało się napięcie połączone z ulgą przy odnajdowaniu kolejnego Mikołajkowego znaku. W trakcie przecinania ścieżek i napotykania innych symboli widoczny był lekki niepokój Czy nie zbłądziliśmy? A potem radosny okrzyk ?Jest nasz bucik!?. Las o zmroku był owiany cudowną tajemnicą, oświetlony światłem lampionów ? poruszających się w rytm dziecięcych kroków, napawał fantastycznym urokiem, czarem , stwarzał magiczny nastrój , który udzielał się przede wszystkim dzieciom , nauczycielom, a także obserwującym wszystko ze skraju lasu rodzicom. Każdy odgłos nabierał innego znaczenia,  kapiące  z gałęzi drzew kropelki, szeleszczące  pod bucikami liście,  brzmienie echa dzwoneczków uruchamiały wyobraźnię najmłodszych. Tego dnia las był inny ,po prostu bajeczny. Takiego wieczoru się nie zapomina. Na samym końcu trasy mała leśna polanka. Dalej tylko ogrodzenie przedszkola . A gdzie jest worek!?  – Na pewno Mikołaj je dobrze ukrył. Zatem szukamy. Jest . Są od rana wyczekiwane prezenty . Jest wielka radość , entuzjazm , zachwyt. I na pewno pozostanie wieczornych wspomnień czar.

A.B


 Andrzejkowe Czary Mary

Są takie tradycje w naszej kulturze o których nie sposób zapomnieć. Andrzejki co roku wpisują się w kalendarz wydarzeń przedszkolnych i za każdym razem przybierają inna formę zabawy. Tym razem zaprosiłyśmy wychowanków do wspólnego czarowania przyszłości razem z wróżkami, które w swoich komnatach czekały na spragnionych wrażeń małych czarodziejów i czarodziejki. Rodzice fantastycznie stanęli na wysokości zadania i 29 listopada przedszkole zalała fala małych magów. Po powitaniu z wróżkami i otrzymania mapy udaliśmy się na wspólne czarowanie. W jednej z komnat poznawaliśmy nasze przyszłe zawody podnosząc talerzyki pod którymi sprytnie ukryte były ich symbole, w drugiej wystartowaliśmy z naszym bucikiem po szczęście, w trzeciej wrzucaliśmy monety do wody marząc o spełnieniu swoich pragnień, w czwartej wróżka Amorka z sercowych słoiczków pomogła w odszyfrowaniu imienia przyszłych połówek, w ostatniej komnacie rzut kostką decydował o rychłej niespodziance , którą mogła być wycieczka, prezent, gość, nowy kolega, przyjęcie.  Na rodziców też czekała andrzejkowa wróżba. Mamy nadzieję, że tego dnia j naszej ósemkowej  gromadce dopisywały dobre humory. Oby wszystkie wróżby się nam spełniły. Powodzenia. 


VII konkurs recytatorski

Na zdrowie

23 listopada odbył się w naszym przedszkolu VII konkurs recytatorski, w którym udział
wzięło 46 wychowanków z każdej grupy wiekowej. Tym razem tematem przewodnim było
zdrowie. Uczestnicy zaskoczyli wszystkich wyborem utworów oraz nietuzinkową prezentacją.
Konkurs odbył się w dwóch turach. Jury w składzie : dyrektor przedszkola Pani Krystyna B,
logopeda Olga S. oraz przedstawiciel wydziału oświaty w Piasecznie pani Elżbieta G. – oceniało
nie tylko dobór utworu, ale wszystkie elementy składające się na tzw. wizerunek sceniczny
(interpretację, dykcję, rekwizyty). Wyposażone w emblematy witaminek zaklętych w owocach
radośnie, w dowód uznania machały do każdego małego recytatora. W starszej grupie.
wiekowej jury miało nie lada orzech do zgryzienia, gdyż tak wyrównanego poziomu nie było
dawno. Odwaga sceniczna, śmiałość wypowiedzi, uśmiech i duża swoboda charakteryzowała
każdego sześciolatka występującego przed dziecięca publicznością. Co jakiś czas czarne
mikroby roznoszące choroby przeszkadzały uczestnikom, ale Pani Zdrówko ze swoimi
gadżetami (spray na odwagę, pastylki na uśmiech), w towarzystwie strażników zdrowia poradziła
sobie z nimi bez problemu. Mikroby zamieniono w witaminki A,B,C i wspólnie przy muzyce
wybrano się na wyprawę po zdrowie. Kiedy my harcowaliśmy z Panią Zdrówko jury udało się na
naradę. Wyróżniono wszystkich małych aktorów. A na pierwszych trzech miejscach uplasowali
się następujący strażnicy zdrowia:

Tura I dzieci młodsze:
I. miejsce ? Ignacy B. z grupy I
II. miejsce- Magda W . z grupy V
III. miejsce – Zosia K.- z grupy II
Tura II dzieci starsze ? 6 latki
I miejsce ? August I. z grupy IV
II miejsce- Wiktor Cz. z grupy IV
III miejsce- Liliana J. z grupy IV

Serdecznie gratulujemy. A rodzicom dziękujemy za aktywne włączenie się w promocję zdrowia
w naszej placówce.
Do zobaczenia .
Następny konkurs rodzinny już niedługo!


The music trip around Europe

Nasze Przedszkole zostało założycielem międzynarodowego projektu eTwinning „The music trip around Europe”, który będzie realizowany przez szkoły i przedszkola z Hiszpanii, Turcji i Bułgarii. Głównymi założeniami projektu jest nawiązanie współpracy międzynarodowej z placówkami edukacyjnymi w Europie, co wiąże się z poszerzaniem wiedzy przedszkolaków na temat krajów europejskich. Dzięki naszym różnorodnym oddziaływaniom w trakcie trwania projektu, chcemy rozbudzać w dzieciach uczucia patriotyczne i angażować je do podejmowania różnorodnych aktywności muzycznych.



ŚWIĘTO – OJCZYZNA – RADOŚĆ 

W dniu 9 listopada wszystkie przedszkolaki włączyły się w uroczyste obchody 100 – lecia odzyskania przez Polskę niepodległości. W prezentacji każdej grupy odnaleźliśmy najważniejsze elementy, które składają się na postawę małego patrioty.

W prostym, a jednocześnie pięknym przekazie piosenek i wierszy odpowiedzieliśmy sobie na pytania CO TO JEST POLSKA?

„Polska to miasto, strumień i rzeka.

I komin fabryczny, co dymi z daleka

A nawet obłoki ,co nad nami mkną

Polska to także Twój rodzinny dom”

Poznaliśmy symbole narodowe:

„Powiewa na cztery świata strony nasz Polski sztandar biało – czerwony.

Biel razi w oczy, czerwień się żarzy na najpiękniejszym z wszystkich sztandarze”

Dowiedzieliśmy się, kto to jest Patriota:

„Dziecko to taki patriota mały,

Na co dzień, a nie od Święta.

Polską zna flagę i polskie godło

Hymn ojczysty pamięta”

Zrozumieliśmy, co to jest niepodległość:

„Co to jest niepodległość,

Teraz wiem to na pewno

Każde dziecko dziś woła –

To Polski dom, polska szkoła”

Było uroczyście, wzniośle i bardzo wzruszająco. Recytowaliśmy też Katechizm Małego Dziecka i śpiewaliśmy hymn Polski. A uroczystość zakończyliśmy piosenką ?Ja jestem Polką i Polakiem, fajną dziewczynką i fajnym chłopakiem?. Trudne tematy związane z rozwijaniem uczuć patriotycznych i świadomości narodowej starałyśmy się przekazać dzieciom w przystępny sposób, adekwatny do ich możliwości percepcyjnych. Mamy nadzieję, że zdałyśmy ten egzamin wyjątkowo dobrze. Każdy Ósemkowy przedszkolak potrafi wymienić i rozpoznać symbole narodowe, potrafi zaśpiewać hymn polski przyjmując odpowiednią postawę, wie co to jest Niepodległość.

Serdecznie dziękujemy wszystkim rodzicom, którzy podkreślili rangę uroczystości galowym strojem dzieci. Nauczycielom za przygotowanie grup do występu artystycznego oraz zespołowi do spraw edukacji muzyczno ? patriotycznej za oprawę i odpowiedni dobór materiałów literacko ? muzycznych.


JESTEŚMY JUŻ PRZEDSZKOLAKAMI.

Ani się obejrzeliśmy, a wrzesień i październik mamy już za sobą. To był ważny czas dla wszystkich naszych wychowanków,  ale szczególnie dla tych najmłodszych. Pod czujnym okiem swoich Pań, trzylatki przez dwa miesiące nabierały pierwszych szlifów  w trudnej sztuce bycia przedszkolakiem. W ostatnim tygodniu października uczestniczyli w jednej z najważniejszych uroczystości przedszkolnej –

ŚLUBOWANIU.

 Naszym trzylatkom tego dnia pomocną  dłoń podały dzieci z grup starszych.  Grupa III i IV przygotowała dla swoich młodszych przyjaciół szereg niespodzianek: był krótki występ, wspólne tańce i zabawy, spacer przyjaźni po przedszkolnym lesie, a także słodki poczęstunek w sali starszaków. Wzruszona Pani dyrektor podczas uroczystego ślubowania powitała trzylatki w przedszkolnym gronie pasując każdego  z nich na przedszkolaka kolorową kredką.

Życzymy wszystkim trzylatkom  wielu sukcesów w Przedszkolu nr 8,  a ich rodzinkom wiary w  to, że wszystko co dobre jest u nas możliwe.

Nauczyciele


PRZEDSZKOLE BEZ ZABAWEK- ruszamy już od 5 listopada  

Projekt edukacyjny  „Przedszkole bez zabawek” od 8 lat  stanowi stały punkt naszego rocznego harmonogramu wydarzeń przedszkolnych. Jest idealnym rozwiązaniem dla kadry nauczycielskiej, która  nie boi się poszukiwać  twórczych rozwiązań  w zakresie organizacji procesu edukacyjno – wychowawczego.   Jest  również adekwatną odpowiedzią na zalecane warunki obowiązującej podstawy programowej wychowania przedszkolnego  dotyczących aranżowania przestrzeni, wpływającej  na aktywność wychowanków, motywującej ich do samodzielnego działania, odkrywania zjawisk oraz zachodzących procesów, utrwalania zdobytej wiedzy i umiejętności, inspirowania do prowadzenia własnych eksperymentów.

Wdrażanie projektu innowacyjnego nie należy do łatwych zadań stojących przed nauczycielami, dlatego tylko niektórzy podejmują się tego wyzwania. Jego organizacja wymaga bowiem od kadry  wielu przygotowań, przede wszystkim odpowiedniej strategii działań i właściwego planowania. To ciekawe przedsięwzięcie  nie umknęło uwadze prasy edukacyjnej, telewizyjnych programów społecznych, portali internetowych.

Nasze źródło inspiracji

Wszyscy lubimy się bawić, zarówno dorośli jak i dzieci, a w szczególności najmłodsi. Zabawa bowiem jest naturalną potrzebą i jednocześnie  sposobem poznawania i rozumienia wielkiego świata. Doskonale też wiemy, że w wieku przedszkolnym dominująca formą aktywności jest zabawa. Współczesne dzieci toną w gąszczu zabawek , którymi obdarowywane są nie tylko  przy okazji urodzin i  świąt, ale też odwiedzin rodzinnych, czy towarzyskich. Często maluchy nie są w stanie spamiętać, które zabawki już posiadają. Czasem, jest to kolejna taka sama figurka, lalka  czy samochodzik, bo chcąc sprawić radość najmłodszym dorośli kupują to, co modne . reklamowane i pożądane ich zdaniem przez pociechy.  Dzieci nie mają tak naprawdę okazji zastanowić się w co tak naprawdę chciałyby się bawić, bo producenci zadbali już o to, by zestawy zawierały wszystkie możliwe warianty zabaw daną zabawką. A tak naprawdę dobra zabawę wcale nie gwarantują gotowe, często plastykowe (nawet te licencyjne) polecane przez medialnych pedagogów i psychologów oraz gwiazdy zabawki. Tym sklepowym produktom wyobraźnia nie jest potrzebna. A w zabawie przede wszystkim chodzi właśnie o nią. Dzięki fantazji, umiejętności tworzenia i kreowania ludzie radzą sobie w najtrudniejszych sytuacjach, z powodzeniem szukają pracy, znajdują wyjście z kłopotów finansowych czy rodzinnych. Dlatego też tak istotne jest zagwarantowanie najmłodszym warunków do dobrych i twórczych zabaw.  Temu zabawkowemu szaleństwu chciałyśmy postawić zdecydowany sprzeciw. I dlatego zaproponowałyśmy naszym wychowankom alternatywną formę odpowiedzi na plastykowe dzieciństwo. Innowacja  „Przedszkole bez zabawek”  ukierunkowana jest na twórcze działania, podczas których dzieci same tworzą zabawki z niekonwencjonalnych materiałów i samodzielnie kreują środowisko dostosowując je do własnych potrzeb i zainteresowań.

Nauczycielki grup I i IV

A.B; M.Sz


100 legend na 100-lecie Niepodległości 

Zapraszamy serdecznie chętnych rodziców do udziału w naszym nowym projekcie edukacyjnym

100 legend na 100-lecie Niepodległości.

Celem projektu jest kształtowanie postaw patriotycznych u dzieci, rozbudzanie uczucia przywiązania do własnej ojczyzny, poszerzanie wiedzy na temat historii własnego kraju poprzez poznanie legend związanych z różnymi regionami Polski.

Projekt jest realizowany przy współdziałaniu środowiska rodzinnego.

Zainteresowanych rodziców zapraszamy popołudniu do grup na wspólne poznawanie legend. Wybór pozycji literatury oraz sposób jej prezentacji (opowiadanie, czytanie, przestawienie) jest dowolny. Dla wszystkich chętnych czekają wyróżnienia.  Projekt zostaje zakończony z chwilą zaprezentowania dzieciom setnej legendy.

 


Dzień Kropki W Ósemce- jak wspólnie odkrywaliśmy drzemiące w nas talenty.

Tak naprawdę do końca nie było wiadomo, czy pogoda pozwoli nam na wspólną zabawę. Ale podobno Pani Dyrektor ma układy, jeżeli chodzi o pogodę (nigdy w to nie wnikamy)  i udało się. W słoneczne sobotnie przedpołudnie nasze ósemkowe rodziny spotkały się na leśnej przedszkolnej polanie, żeby wspólnie się pobawić, lepiej poznać i miło spędzić czas.  Dzień Kropki

był ku temu doskonałą okazją. Tego dnia bowiem odkrywamy swoje talenty, drzemiące w nas zdolności i umiejętności praktyczne z różnych dziedzin.  Spontaniczna twórczość, kreatywność ujawniła się nie tylko w działaniach dzieci, ale również rodziców tych odważnych, śmiałych, żywiołowych ale również i tych mniej przebojowych. Każda grupa z mapą talentów i osobistym przewodnikiem wyruszyła na wielkie  poszukiwanie. Na początku szukaliśmy tego Czegoś bądź Kogoś , kto ukrył się w gąszczu przedszkolnego lasu. Przez 40 minut podejmowaliśmy różne działania , żeby TO COŚ wytropić, wypłoszyć z kryjówki, odnaleźć. I udało się. Wspólnymi siłami  namierzyliśmy  TO COŚ. Ujawniło się nam w postaci węża zaginionego  w okresie wakacji w naszych okolicach. Ale tak naprawdę TO  COŚ, to nasza wspólna siła, chęć do zabawy, umiejętność bycia z dzieckiem, odważne wchodzenie w jego mały tajemniczy świat, pełen zabaw, spontanicznych działań,  to chęć do poznania osób  z którymi będzie aktywnie spędzało najbliższe miesiące swojego życia.  Na naszych oczach ujawniły się talenty plastyczne, muzyczne, taneczne, aktorskie, ale przede wszystkim społeczne. Taneczny wąż powstały z naszych powiązanych  dłoni, uformowany w ósemkę to nic innego jak symbol radości, więzi, zrozumienia, wzajemnego szacunku.

Słońce, zabawa, urocze dzieciaki, utalentowani rodzice i zaangażowana kadra to najlepszy gwarant sukcesu . Aby takich miłych chwil było jak najwięcej w nadchodzącym roku szkolnym. Wszystkim Ósemkowym rodzinom serdecznie gratulujemy i dziękujemy. Było nam miło wspólnie z państwem spędzić ten czas.

Ósemkowa kadra.